Registratiesystemen
Bezoekers een account laten registreren
Vandaag de dag dient een website niet meer alleen als visitekaartje. Men is zich er steeds meer van bewust dat een website een essentieël onderdeel is binnen een organisatie en een bijdrage aan de omzet kan leveren.
Door een registratiesysteem toe te voegen aan jouw webshop of webapplicatie kunnen bezoekers persoonlijke gegevens opslaan en later weer gebruiken. De webshop eigenaar kan daarintegen beter marketingactiviteiten inrichten met de opgegeven gegevens van de klant.
Tips voor een goed registratiesysteem op jouw website
- Geen verplichte registratie
Door bezoekers vroeg in een conversieproces te verplichten een account aan te maken loop je een groot risico klanten mis te lopen. - Stel registratie uit
Hoe verder een bezoeker in het bestelproces zit, hoe meer betrokken hij is en hoe meer moeite hij al in het proces heeft gestoken. Zonde om dan nog af te haken. - Gebruikersnaam is e-mailadres
De meeste webshops kiezen er tegenwoordig voor om als gebruikersidentificatie een e-mailadres te vragen. Dit heeft voordelen voor de klant en voor de webshop. - Maak het registeren de moeite waard
Som een aantal belangrijke voordelen op als een bezoeker een account aanmaakt of geef een korting voor de volgende bestelling als bezoekers tijdens het bestellen een account aanmaken. - Vraag alleen om gegevens die echt nodig zijn
Laat onnodige velden weh en maak sommige velden niet verplicht. Hierdoor verlaag je de drempel voor een registratie conversie. Vanuit het account kan je uiteindelijk wel de minder belangrijke velden tonen.
Gevoelige informatie bij registreren
Sommige invulvelden van een registratiesysteem vallen onder de noemer 'gevoelige informatie'. Denk bijvoorbeeld aan een wachtwoord, creditcard gegevens, paspoort gegevens enzovoorts.
Wij zorgen er bij deze gegevens voor dat deze met een encryptie worden opgeslagen. Dit houdt in dat de informatie niet door mensen is uit te lezen.